יום ראשון, 16 באוקטובר 2011

מוזיקה להרהורים פרק חמישי

זה כנראה עדיין בהשפעת הזמן העודף שיש לי בחופש שרבץ לפתחי. שמשולב עם בעיות ריכוז קלות כחמורות.. יכולות הריכוז הנוכחיות לא בדיוק מאפשרות למלא אחר משימותיי השונות.
אז כך קרה שעל אף שהמיקסטייפ הקודם זכה בינתיים בחמש השמעות שלמות (כולל אחת שלי לבדיקה..). הכנתי מיקסטייפ נוסף, הפעם מדכדך קמעה, אולי כאיזון על המיקסטייפ החייכני מלפני יומיים.
האסופה הזו נחתמת בשיר שברון לב יפה כזה. פעם מזמן, כשהייתי תמימה ורכה בשנים (או שלא) אפילו הזכרתי אותו ממש כאן בבלוג.
יש פה גם שני שירים שריגשו אותי מתוך האלבום רומא של עכברוני מסוכן ודניאל לופי. האלבום הזה מרגש באופן כללי. יחד עם זאת יש שם לא מעט שירים שנשמעים כמו אותו שיר בגרסאות שונות. אבל השיר האחד הזה מזיז לי משהו בנשמה.
הערב דיברתי עם חברה שגרה בדירה למטה על הדמות החוזרת על עצמה שפול אוסטר טחן אותה בחצי מהספרים שלו. לי זה גרם להפסיק לקרוא ספרים שלו לפני שש שבע שנים ככה. הסופר היחיד שאני 'מרשה' לו לחזור על עצמו כך, זה רומן גארי\אמיל אז'אר. הסיפור שהוא מספר בספריו שוב ושוב, יפה כלכך ומסופר מנקודת מבט כה עדינה, חכמה וחומלת עד שאני לא יכולה שלא להשבות. זאת עוד לפני שדיברנו על הדרך היחודית שבה הוא משחק בשפה (תודה לאל על מתרגמים מוצלחים  מספיק מצרפתית). או שאני סתם מרפררת את הכל לחרדתו של המלך סלומון.
אז איכשהו התחושה לגבי האלבום רומא שלעיל היא די דומה, שיר אחד בגרסאות שונות ורכות. כנראה שזה מה שמתאים לי עכשיו.
לאלבום המלא של עכברוני מסוכן אפשר להאזין בסטרימינג כאן.


Dust It Of - The Do - Both Ways Open Jaws [2011]
I - Andrew Bird - Weather Systems [2003]
The Rose With A Broken Neck - Danger Mouse & Daniele Luppi - Rome [2011]
Black Water - Timber Timbre - Creep On Creepin On [2011]
Lonesome Tears - Beck - Sea Change [2002]

Bullets - Tunng - Good Arrows [2007]

Interlude 1 - Cloud Cult - Advice From The Happy Hippopotamus [2005]
Washed Your Car - Cloud Cult - Advice From The Happy Hippopotamus [2005]
Two Against One - Danger Mouse & Daniele Luppi - Rome [2011]
Technicolor - Nurses - Apple's Acre [2009]
Communion (ft. Karen O) - Maximum Balloon - Maximum Balloon [2010]
Without a Focus - The Rosebuds - Loud Planes Fly Low [2011]
I Do Not Love You Anymore - Flowers From The Man Who Shot Your Cousin - Hapless [2006]