יום רביעי, 4 בנובמבר 2009

אני לא חובבת גדולה של אתרי פלאש מצועצעים. אבל הפוסט הזה הוא המלצה לאתר המספק כלי אינטרנטי חביב למדי לעיצוב אתר פלאש בקלות מרשימה, הכל דרך הדפדפן.
wix.com מספק אפליקציה לעיצוב מהיסוד של אתר פלאש. העיצוב של האתר נעשה כולו ללא תשלום, וכולל שלל אופציות חביבות למדי שמאפשרות להעלות אתר נאה ואלגנטי למראה בלי הרבה מאמץ. לטענת המתפתחים, גם ידידותי למנועי חיפוש (טרם נבדק אמפירית).
חסרונות:
  • כתיבה בשפת רחל אמנו תאלץ להיעשות מהסוף להתחלה. במילים אחדות זה לא אסון. גם אם רוצים להוסיף איזו פסקה או שניים, יש כמה כלים באינטרנט שיהפכו את המילים בשבילכם הז חיננ. אבל אני מודה שלבנייה של אתר תוכן, הכלים של וויקס לא יתאימו (אך הם גם לא מתיימרים להתאים).
  • אפשר להעלות את האתר לאויר ללא תשלום כל עוד הוא שוקל מתחת לחצי ג'יגה. אבל הדומיין יהיה לא על פי בחירה, וכן יופיעו בצד ובאיזור התחתון של העמוד פרסומות לוויקס. כאן נכנס החלק שבו וויקס מרוויחים כסף. ישנם כמה סוגי חשבונות אפשריים התשלום לא זול במיוחד, החבילה הכי בסיסית שכולל רק דומיין משלכם אך משאירה את הפרסומות, תעלה 4.08 דולר לחודש (בהתחייבות לשנה). אך מצד שני היא כוללת גם את האחסון, שיכול כלשעצמו לעלות מחיר לא רחוק מזה, וכמובן חוסך לכם את התלות במעצב חיצוני שעולה לעיתים קרובות כמה אלפי שקלים ולאו דווקא יעצב בדיוק לפי טעמכם.
  • אתר שנבנה בוויקס, כמו כל אתר פלאש, עולה די לאט, במיוחד ברוחב פס דק במיוחד. בכל מקרה את העיצוב של האתר כדאי לעשות על מחשב שמחובר לרשת מהירה יחסית (ב-1.5 מגה הן הכלי לעיצוב אתר והן האתר עצמו עולים די סבבה לעניות דעתי).

עד כאן דברי פרסומת לאתר אמריקאי מלוקק - בקרוב אתר הבית שלך.

Type rest of the post here