יום ראשון, 4 באפריל 2010


אני במין מיני תקופת מבחנים, אז אני שומעת הרבה מוזיקה. מישהי כתבה בהתקף שיתוף הטעם המוזיקלי הקודם שלי שאני צריכה לפרט יותר על היפסטרים. קצת קשה לי למלא אחר הבקשה היות שכאמור אין לי מושג מה זה אומר בדיוק. אז אני יכולה לומר את מה שתמיד אומרים כשאין מושג מה רוצים באמת להגיד: "מי שצריך לדעת מה זה, יודע".
אה ונזכרתי שלפני כמה חודשים גיאחה (כוהן היפסטרים ישראלי בהכחשה) העלה בעונג שבת קריקטורה לא רעה על ההיפסטרית הראשונה בהיסטוריה. אז לא התאפקתי מלהעלותה שוב בהקשר זה.


אז אחרי שהבהרנו את הנקודה הזו. אני יכולה לחזור ולזרוק פה לינקים למוזיקה לא פופולארית ולחשוב שזה מעניין מישהו. למשל לשיר הבא



אמנם התמונה טיפה דכאנית. אבל יש סנאי עם משקפי שמש, אז אפשר לסלוח על הכל. לפי מה שכתוב בבאנדקאמפ, מדובר בחבורה שוודית. הם די מוזרים, אבל השיר הזה תפס אותי.
הגעתי אליהם על ידי שיטוט בתגית הtwee בבאנדקאמפ אם כבר מדברים על מושגים בלתי ברורים, אולי מישהו מוכן להסביר למה הכוונה בעצם בסגנון המוזיקלי הזה? פעם חשבתי שזה מן אינדי פופ עם שינויי קצב משוגעים, ומוזיקה עמוסה במיוחד. אבל יכול להיות שרק אוף מונטריאול באמת עונים על ההגדרה הזו.

נעבור ללהקה קצת יותר מוכרת בקרב אנשים מאגניבים יודעי דבר מה. LCD סאונדסיסטמס (עזבו אותי מלעברת את השם המעפן הזה), ההם עם השיר האלמותי "מנוולים צפון אמריקאים" הוציאו אלבום חדש ממש לאחרונה, למעשה הוא יוצא רשמית רק באמצע מאי, אבל הם מאפשרים לשמוע את כולו בסבבה דרך נגן באתר שלהם ולחשוב שעד לפני כמה שנים ספורות מהלך כזה של להקה היה נחשב להתאבדות כלכלית או משהו כזה. נחמד לחיות בשנות העשרה של שנות ה2000 שאף אחד לא מרים את גביניו השעירים עקב מהלך שכזה. אז משמיעה ראשונה (ברגעים אילו ממש) הוא נשמע מצויין, יש לי תחושה שהוא הולך ללוות אותי בנסיעותי ברכבת בתקופה הקרובה.
מקווה שאנעים לכם בעקפין שעה כלשהי בחייכם הדלים (לא מצאתי דרך לסיים את הפוסט הזה כיאות)