יום רביעי, 10 בדצמבר 2008

טקסט ספירלי

לפני זמן מה, סיימתי טיפול פסיכולוגי שנמשך שנה. בעקבות אחד המפגשים האחרונים, התחלתי להתעניין בכתיבה ספיראלית.
רציתי מאד לנסות לכתוב טקסט באופן כזה, והיות שכתב ידי איננו קריא גם בעת כתיבת טקסט מאוזן, חיפשתי תוכנה להיעזר בה. מצאתי תוכנת קוד פתוח חביבה, שכנראה מנסה לחכות את אילוסטרייטור של אדוׁבֶּה. התוכנה נקראת אינקסקייפ וניתן להוריד אותה בחינם כמובן כאן. הנה ניסוי שטותי שערכתי בעזרתה...


חוץ מזה מצאתי גם את האתר החביב הבא שעוסק בכתיבה תלת מימדית וטופוגרפית. הרעיון מאחורי האתר הוא כל מיני אפליקציות משונות וחסרות תועלת שקשורות לטקסט תלת מימדי. למשל האפליקציה ספר החול שפה משמאל. קשה לי להסביר את האפליקציה הזו, פשוט תיכנסו ותראו. ובכלל תשוטטו שם, זה מעניין. מוזר שהאיש שמאחורי האתר הוא ישראלי. למרות איזכורים של התנך מידי פעם, הייתי חושבת שיעמוד מאחוריו איזה אמריקאי מניו-יורק שמאמין בצ'יזס ובחלום האמריקאי.


אני עדיין עובדת על הבנת אפליקציה חדשה בשם מלחמת המילים שמאפשרת להכניס טקסט משלי פנימה ואז שכל מיני מילים יירו זו בזו. וכך משחתת את זמני לריק במקום לעשות מעשים חשובים, למשל ללמוד. אולי זוהי מהותה של החשיבה הספיראלית המבולגנת. כשכל מיני שרעפים שאינם קשורים זה לזה יתערבבו להם יחדיו במוחי השומני ויובילו אותי במערבולת שמחה וקיצבית אל עבר פתח הביוב האפלולי.