יום שני, 5 בינואר 2009

ערב לבד

ענבל ישנה היום אצל חברה בירושלים, היא עושה זאת לעיתים, למרות שזה מבאס , זה גם נחמד באופן כלשהו, אנחנו מתאמנות בלהתגעגע וזה בריא ללב וכנראה שגם לקשר.

בהלכתי הביתה לעת ערב תקף אותי רעב כבד, כמעט שהוצאתי את כספי בבודהה בורגרס, אך צרורי הנקוב עצר בעדי, והמשכתי בדרכי בעוז רוח, עוצרת רק כדי לרכוש פירות בשוק העליה, ולהתבונן בקיטלר השכונתי הנואם ברגש לאומה החתולינאצית.
לאחר ששיחטתי זמני לריק במעוני הדל, החלטתי ששעת הבישול הגיעה. מפאת השעה המאוחרת, החלטתי להכין ארוחת מחבת, שזו ללא ספק דרך הבישול החביבה עליי, וכנראה שגם על טבעונים רבים באופן כללי. אני תוהה אם אנשים מהישוב שאין להם זמן לבשל גם עושים זאת לעיתים, כנראה שלא, כי קרניבורים נוטים אני חושבת להסתמך יותר על מזון מוכן מהטבעוני הממוצע. היתכן שזה בגלל שהם לרוב מרוויחים יותר כסף ממני ומחברותיי שעובדות בד"כ בעבודות מזדמנות? בסופו של יום, שכרם יוצא בהפסדם (תרתי משמע) עקב האיכויות הירודות של מזון מוכן מבחינה בריאותית בד"כ (אתם חשים כמוני את התזונאית הקורמת עור וגידים פה לעינכם?).

עקב העדרותה של ענבל החלטתי להוסיף מרכיבים לא סטנדרטים לתבשיל המחבת שלי ומעבר לפסטה (טורטנילי מחיטה מלאה במקרה זה - [היה מבצע בניצת הדובדבן]), גרגירי חומוס ומש (בשביל החלבון המלא), בצל, עגבניה, שום וגזר. הוספתי גם צנון ועלי סלק (בעלים הירוקים והרעננים של הסלק אתם יכולים לחזות פה למטה) ותיבלתי עם שמן זית, מלח, פלפל, קינמון, שמרי בירה (טוב מי שמכיר אותי יודע ששמרי בירה הם כמו מלח עבורי), טימין וקצת יין לבן.

הבישול לקח משהו כמו שלושת רבעי השעה (לא כולל הזמן של הכנת החומוסים והמש שבושלו כמה ימים קודם). בילי כהרגלו ליווה את ההכנה בשריקות ונאומים לראי שלו (נדמה לי שהוא לא אוהב את האלבום החדש של אריזונה שהשמעתי ברקע) ותולה שבר בסוף הערב את קנקן התה האדום שלנו, אבל ככה זה עיוורים, בייחוד חתולים עיוורים.

מבחינה קולינרית השורה התחתונה היתה שעדיף היה לוותר על הצנון, הוא היה מר להחריד (חבל שענבל לא היתה כדי לנטרל אותי מלשים אותו). חוץ מזה יצא נחמד למדי, כמו שהתבשילים הללו תמיד יוצאים כשחושבים על זה... הצטערתי שלא הוספתי פרי כלשהו, כבר הרבה זמן שבא לי לשים איזה אפרסמון במחבת שלי סתם בשביל לבדוק מה יקרה.

מבחינה תזונתית, ארוחות מחבת הן בעלות יתרון גדול לטבעונים עקב האפשרות להוסיף מגוון רחב של מרכיבים שכל אחד יכול להשלים איזה חוסר תזונתי כזה או אחר. וכל עוד לא מבשלים את הירקות יותר מידי זמן אין סכנה של ממש לאיבוד יותר מידי ויטמינים מהם, חבל שלא היו לי אגוזים וגרעינים בבית, מה שהיה משלים את המנה מבחינת השומנים . לאחרונה הבנתי שכנראה מרוב אנטי לאוכל שמנוני אני כנראה לא צורכת מספיק שומנים במזון שלי (לפחות אם אני מאמינה לRDA). בנוסף כמו תמיד שכחתי להוסיף שניה לפני האכילה קצת פשתן טחון בשביל האומגה שלוש. אבל נו מילא, אולי אומגה שלוש זה בכלל טוב לעכברים ולא לבני אדם...
בתיאבון:-)