יום שישי, 23 בינואר 2009

מרק, ירוק, עשיר, מבעבע בתוך סיר

הייתי חולה קצת השבוע, יש בזה משהו מעליב, גם אמא שלי אומרת ככה.
כלומר, כטבעונית שיחסית מקפידה על מזון בריא העובדה שכמה חיידקים חד תאיים זעוריריים ועלובים, מצליחים לנטרל אותי ליום שלם, גובלת בחוצפה מצד המערכת החיסונית שלי. הכתובת היתה על הקיר ואין ספק שנרדמנו בשמירה.

ענבל, שהמערכת החיסונית שלה עלובה משלי בלי ספק, נדבקה ממני וחלתה גם היא, בשלושת הימים האחרונים. כחברה טובה ותזונאית בפוטנציה, התייצבתי עם חרב ותרווד שלופים להכות ללא רחם את החיידקים הסוררים. או לחלופין עם אמל"ח ופונפונים לעידוד המאקרופאג'ים (תאים בולעניי חיידקים- כנסו ללינק זה אחלה סרטון) והליפוציטים (תאי חיסון) האמיצים.
האתגר הראשון היה להכין מרק ירקות.
Photobucket


מרק ירקות? מה הבעיה? במקרה שלי, הבעיה העיקרית היא להצליח לא לדחוף למרק עוד מליון דברים אחרים שבמקרה נמצאים במקרר וכך למלא את הסיר עד גדותיו במיני ירקות, קטניות ודגנים עד כי כל קשר בין הנעשה בסיר, לבין מרק ירקות הוא מיקרי בהחלט. שני ידידים שלי שגדלו בקיבוץ, אמרו לי שקוראים לזה מרק חבלים - מרק ממרכיבים שחבל לזרוק. חברה אחרת שלי תיקנה אותם ואמרה שמדובר במרקיבים ולא מרכיבים.

גם ענבל לא האמינה שאצליח, למען האמת גם אני לא האמנתי. אך עמדתי במשימה בגבורה, הטקטיקה המחוכמת שלי היתה להוסיף שעועית ירוקה כמרכיב חלבוני סביר, וכך להצליח להימנע מלדחוף קטניה אחרת מכבידה בהרבה לעסק.
Photobucket

להשלמת האסטרגיה, בכל פעם שהתחשק לי להוסיף רק עוד ירק אחד קטן לסיר, הכנסתי עוד שן שום במקום. הסבתות אומרות שזה טוב למערכת החיסון, אני חושבת שזה סתם טעים.
יצא מרק מוצלח למדי, נראה לי שהשמן זית הרב שהוספתי לקראת הסוף, הוסיף הרבה טעם.

Photobucket

ענבל היתה מבסוטית גם כן, והיות שהכרחתי אותה לאכול חצי אשכולית ותפוז שלם אח"כ, אז גם ויטמין C בגרסה לא מחוממת יצא לה לצרוך.

ולסיום צמד שירי עינדי, בקשר למחלות ומרק. אחד מתוק של עוף מונטריאול שממש התאים לעניין-
Tim I Wish You Were Born A Girl
השני של Squirrel Nut Zippers המגניבים בעיני, עם שיר דרמטי על גריפה:-)
la grippe (לצערי זה ביצוע לא כזה מוצלח מהופעה, אך לא מצאתי משהו טוב יותר).
לבריאות!

נ.ב.

שורות הכותרת לקוחות מתרגום השיר מרק צבים (דכאני)